عکس مقاله هاست چیست

هاست CPANEL چیست ؟

تعریف هاست به زبان ساده

هاست CPANEL را در حوزه کنترل پنل هاست ممکنه خیلی از مواقع شنیده باشید  در این قسمت قصد داریم تا با این مورد آشنا شویم  و آن را بررسی کنیم.

CPANEL یکی از انواع کنترل پنل های هاست می باشد.

در ابتدا می بایست با مفهوم هاست آشنا شویم و بدانیم هاست چه کاربردی دارد و چرا در طراحی سایت استفاده می شود .

هاست در واقع به بخشی یا قسمتی از یک سرور می باشد که با تهیه و خرید آن می توانید از آن استفاده کنید  و میتوانید محتویات وب سایت یا  هر فایلی که بخواهید را در فضای هاست بارگزای کنید .

سرور ها هم به صورت فیزیکی  معمولا در دیتاسنتر نگه داری می شوند و هر کدام از سرور ها ویژگی های متفاوتی مانند نوع پردازنده ,مقدار حافظه رم,  مقدار حافظه ذخیره سازی و سرعت پردازنده و نسل سرور دارند که هر کدام بر روی سرعت سرور و در پی آن بر روی سرعت سایت شما نیز تاثیر گزار می باشد .

در دنیای امروز علاوه بر سرورها ی فیزیکی , سرور های ابری هم موجود هستند که در فضای  CLOUD کار می کنند.

خرید هاست CPANEL و مزیت های هاست رساتک

خرید هاست یکی از فعالیت های مهم در زمینه طراحی سایت می باشد که باید دقت زیادی در خرید و تهیه آن به کار برد چرا که هاست می تواند در سرعت و عملکر سایت شما تاثیر مستقیم داشته باشد .

شما می توانید با توجه به نیاز وب سایت خودتان یک پکیج هاست خریداری کنید که هر کدام از خصوصیات هاست  باید بررسی شود .

مجموعه رساتک از بهترین و پر سرعت ترین نسل سرور ها که مجهز به هارد NVME می باشند  ، استفاده می کند که شما میتوانید  برای خرید هاست از رساتک با مشاوران ما در ارتباط باشید تا بهترین راهنمایی های لازم خدمتتون اعلان کنیم.

هاست CPANEL

در ابتدا با مفهوم هاست آشنا شدیم سوال بعدی که ممکنه برای هر فردی پیش بیاید هاست CPANEL است .

CPANEL  یک نرم افزار گرافیکی تحت وب و یکی از انواع کنترل پنل های هاست می باشد.

CPANEL وظیفه آن در اصل ایجاد یک رابطه گرافیکی تحت وب برای ارتباط با سرور و هاست می باشد .

در اصل هاست CPANEL یک راه ارتباطی برای سرور های لینوکسی می باشد که شما میتوانید با استفاده از CPANEL هاست خود را مدیریت کنید و محتویاتی درون هاست خود بارگزاری کنید .

استفاده و کار کردن با Cpanel ,نیاز به دانش خاصی ندارد.

ساخت ایمیل های سازمانی

یکی از ویژگی های CPanel مدیریت ایمیل های سازمانی و شرکتی می باشد . شما با تعریف کردن ایمیل در cpanel می توانید ایمیل های متصل به سایت را مدیریت کرده و آن ها را بررسی کنید و از مزایای داشتن ایمیل با ادرس دامین بهره مند شوید.

بکاپ گیری آسان از سایت های با هاست CPANEL

از مهم ترین مزیت های Cpanel میتوان به بکاپ گیری آسان ان اشاره کرد . شما به راحتی می توانید در Cpanel هم به صورت Wizard و هم به صورت حرفه ای از تمامی محتویات سایت خود و همچنین پایگاه داده خود بک اپ تهیه کنید و هم چنین می توانید بک آپ خورد را بازگردانید یا ری استور کنید .

مدیریت پایگاه داده یا دیتابیس در هاست CPANEL

ساخت پایگاه داده یا دیتابیس یکی از مهم ترین فعالیت های طراحی سایت می باشد . در محیط Cpanel  شما به راحتی می توانید با چند کلیک ساده دیتابیس ایجاد نموده و از محیط مدیریت phpmyadmin آن را مدیریت کنید . همچنین می توانید مقادیر پایگاه داده خود را تغییر دهید که همه ی این موارد به لطف گرافیکی بودن Cpanel امری بسیار آسان می باشد .

مدیریت حجم هاست CPANEL

قطعا مدیریت حجم هاست و مدیریت پهنای باند از موارد بسیار مهم و ضروری در طراحی و نگه داری از سایت می باشد . شما حتما می بایست در مدت های مشخصی حجم هاست و همچنین پهنای باند خود را بررسی کنید تا در صورت پر شدن فضای هاست آن را ارتقا دهید .

در محیط Cpanel این امر بسیار آسان بوده شما میتوانید با وارد شدن به بخش Cpanel تمامی موارد گفته شده را بررسی و مشاهده کنید .

شما می توانید با تهیه هاست از مجموعه رساتک علاوه بر استفاده از cpanel  نیز از هاست های پر سرعت نیز بهره مند شوید که تمامی سرویس ها دارای پهنای باند نامحدود می باشند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند