سرویس های فضای ابری - تصویر پست

سرویس های فضای ابری

در دنیای امروزه که هر چیزی با سرعت بسیار در حال پیشرفت و آپدیت شدن میباشد. فضای ذخیره سازی اطلاعات هم به جای دستگاه های فیزیکی جای خود را به سرویس ها فضای ابری داده اند.

تا چند سال پیش عموم مردم برای ذخیره اطلاعات خود از فضاهایی مانند فلش یو اس بی یا هارد اکسترنال استفاده می کردند.

بعضی از افراد هم از همان هارد کامپیوتر یا لپ تاپ بهره می بردند.

ولی در عصر تکنولوژی, فضایی کاملا سریع و با امنیت بالا معرفی شد. به نام فضای ابری که این تکنولوژی محلی برای ذخیره اطلاعات شما مانند عکس و فیلم و … می باشد.

نحوه کار این سرورها هم به این صورت میباشد که سرورها تعداد بسیاری هارد در آن ها قرار گرفته است. هر بخش آن با توجه به نیاز شما و مقدار فضایی که تهیه می کنید به شما تعلق میگیرد.

این فضاها در بستر اینترنت و بر روی سرورهای شرکت مورد نظر میباشد . هر شرکتی که خدمات فضای ابری ارائه میدهد می بایست سرورهایی را جهت ذخیره سازی اطلاعات مشتریان فراهم کند تا افراد بتوانند یا به صورت رایگان و یا به صورت تهیه سرویس از آن بهره ببرند.

شرکت های بسیاری هستند که ارائه دهنده این نوع سریس فضای ابری می باشند . هر کدام از آنها بسته به قوانین درون سازمانی خودشان قیمت متفاوتی برای این سرویس تعریف کرده اند.

بعضی از شرکت ها مانند گوگل قوانین جالبی دارند به طور مثال شرکت گوگل سرویس گوگل درایو رو معرفی کرد و استفاده از آن با داشتن Gmail تا مقدار فضای ۱۵ گیگ به صورت رایگان میباشد. ولی برای استفاده از فضای بیشتر شما باید سرویس ها پولی آن را تهیه کنید .

معایب و مزایای سرویس ها فضای ابری

در مورد مزایای سرویس فضای ابری میتوان به موارد بسیاری اشاره کرد.

به طور مثال اگر قصد دارید تا اطلاعاتی را همیشه و در همه جا همراه داشته باشید دیگر نیازی نیست تا آن را روی یک هارد یا یک فلش ذخیره کنید و همه جا هراه خود آن را داشته باشید. این نگرانی های بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد مانند گم شدن یا جا گزاشتن آن.

ولی با آپلود آن بر روی فضای ابری میتوان در همه حال این اطلاعات را همراه خود داشته باشید و نیاز نیست که آن را فقط روی یک فضای خاص نگه دارید.

تغییر پذیری تمام اطلاعات

زمانی هست شما یک اطلاعاتی دارید که چندین نفر باید با آن کار کنند یا امکان داره یک فایل رو از فضای ذخیره سازی فیزیکی خارج می کنید و آن را تغییر می دهید. این موضوع شاید در آن زمان امکان پذیر نباشد تا شما دوباره فایل را در فلش یا هارد قرار دهید و با خود ببرید یا اینکه افرادی که با فایل شما کار میکنند نمی توانند تغییرات همدیگر را ببینند و یا مواردی از این قبیل.

بهترین راه حل قطعا استفاده از سرویس فضای ابری می باشد.

تهیه بک آپ در سرویس ها فضای ابری

برخی از سرویس دهنده های فضای ابری این قابلیت را دارند تا از فایل های شما بک آپ تهیه کنند. تا به هر دلیلی اگر فایل شما پاک شد یا در دسترس نبود بتوانید با آن بک آپ فایل خود را جایگزین کنید.

سرویس فضای ابری - تصویر Cloud

برخی از معایب سرویس فضای ابری میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

امنیت در سرویس ها فضای ابری

قطعا شرکتهای سرویس دهنده فضای ابری زمانی که به شما یک سرویس اختصاص میدهند وظیفه دارند تا تمام راهکارهای امنیتی آن را به بهترین شکل پیاده سازی کنند. ولی هر چه قدر هم که در مورد آن صحبت کنیم این سرویس در فضای اینترنت می باشد قطعا نباید شما اطلاعات حیاتی و مهم خود را در این سرویس بارگزاری کنید.

حریم خصوصی

قطعا شرکتهای سرویس دهنده فضای ابری باید تضمین دهند که به هیچ عنوان اطلاعات شما را نباید بررسی کنند یا نباید به آنها دسترسی داشته باشند. زیرا این اطلاعات ممکن است برای شما مهم و شخصی باشد ولی این خطر هم وجود دارد . تا برخی از شرکتهای سرویس دهنده اطلاعات شما را بررسی کنند

موضوع سرعت اینترنت و آپلود در این فضا

قطعا یکی از فاکتورهای مهم فضای ابری و آپلود در آن بحث سرعت اینترنت شما می باشد .

حتما می بایست از سرعت اینترنت خوبی بهره مند باشید تا بتوانید با خیال راحت اطلاعات خود را بارگزاری کنید. چون اگر سرعت اینترنت مناسبی نداشته باشید این بارگزاری امکان دارد آزار دهنده باشد به خصوص در فایل هایی با حجم بالا.

در آخر هم یکسری سرویس دهندههای فضای ابری را به شما معرفی می کنیم.

mega 

google drive

dropbox

microsoft onedrive

apple icloud

در صورت نیاز به راهنمایی و یا مشاره در حوزه طراحی سایت و Seo کارشناسان شرکت رساتک آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند